
Barbara en Suzanna:
Na een eerdere functie zijn Barbara en Suzanna nu serviceadviseurs
Het lijkt wel alsof het zo moest zijn. Nadat zowel Barbara van de Kerkhof als Suzanna Louwissen een schoolopleiding volgen die mijlenver van de autobranche afstaat, gaan ze enkele jaren later toch bij Wensink aan het werk. De een als telefoniste en de ander als medewerker van het klantcontactcentrum. Beide dames voelen zich op hun plek én zijn ambitieus. Vandaar dat ze na een tijdje besluiten hun talenten in te zetten als serviceadviseur. ‘Het geeft een supergoed gevoel dat Wensink ons deze stap gunt.’

Barbara van de Kerkhof
Maak kennis met Barbara van de Kerkhof (29 jaar), woonachtig in Zwolle en voormalig studente op de opleiding Jeugdzorg. Maar daar doet ze eerlijk gezegd niets mee. Wel heeft ze 13 jaar ervaring in de horeca. ‘En daardoor weet ik onder meer dat het contact met klanten mij makkelijk afgaat, mede omdat ik me goed kan inleven in hun situatie. Dit talent kon ik anderhalf geleden perfect inzetten toen ik als telefoniste bij Wensink aan de slag ging. Het toeval wil dat Suzanna het sollicitatiegesprek afnam.’
Suzanna Louwissen
Barbara heeft het over Suzanna Louwissen die ook 29 jaar is, in Nijeveen woont en een juridische opleiding heeft afgerond. Suzanna werkt eerst nog wel een tijdje bij een deurwaarderskantoor en een notariskantoor, maar kiest op 25-jarige leeftijd toch voor een baan als medewerker van het klantcontactcentrum bij Wensink. ‘Van kleins af aan had ik al een passie voor auto’s en daar wilde ik toch iets mee gaan doen. Ik zag een vacature voor het klantcontactcentrum langskomen via Indeed, heb gesolliciteerd en kreeg de baan. Twee jaar later werd ik coach van het team waar ik al deel van uitmaakte. Dat voelde al als een soort promotie.’

Ambitie om verder te ontwikkelen
Door de werkzaamheden die Barbara en Suzanna binnen Wensink uitvoeren, doen beide dames steeds meer ervaring op en merken ze dat de autowereld echt bij hen past. Sterker nog, zowel Suzanna als Barbara reageren blij verrast als ze horen dat ze eventueel als serviceadviseur aan de slag kunnen, want dit sluit aan op hun ambitie om zich verder te ontwikkelen. Suzanna: ‘Als serviceadviseur sta je samen met je collega-adviseurs achter de balie van de werkplaatsreceptie en verzorg je het contact met de klanten. Onze taken zijn super breed. Je plant klantafspraken in, maakt werkorders, stelt facturen op en onderhoudt natuurlijk het contact met je collega’s in de werkplaats.’
Dames die hun mannetje staan
Over die collega’s gesproken; Suzanna (Mercedes Benz Zwolle) en Barbara (Ford Zwolle) zijn de enige dames in teams die verder volledig uit mannen bestaan. Wat Barbara betreft is dat geen enkel probleem. ‘Soms kun je als vrouw zelfs beter met mannen werken dan met vrouwen. Bij Wensink is dat ook zo. Ik merk dat ik op technisch gebied nog wel wat bij kan leren en dan is het fijn om te merken dat mijn chef werkplaats en de monteurs telkens weer de tijd nemen om technische zaken uit te leggen. Mijn collega’s zien dat ik inzet toon en in ruil verlenen ze hun medewerking. Uiteindelijk worden we daar als team natuurlijk ook alleen maar sterker van.’
Vervolgstappen in de toekomst
Inmiddels werkt Suzanna inmiddels alweer een jaar als serviceadviseur bij Mercedes Benz Zwolle en Barbara sinds enkele maanden bij Ford Zwolle. Het is grappig om te horen hoe sterk de eerste indrukken overeenkomen. Suzanna: ‘Als serviceadviseur leer je heel veel dingen tegelijkertijd. Het is een drukke baan en ik ben echt in het diepe gegooid, maar gelukkig is het wel een warm bad. We krijgen twee tot drie jaar de tijd om alle benodigde kennis in de praktijk op te doen, waarbij we door onze collega’s worden begeleid. Persoonlijk vind ik het super dat Wensink mij als een persoon met talenten ziet en me de mogelijkheid biedt om me te blijven ontwikkelen.’ Barbara staat daar hetzelfde in. ‘Ik ben actief bezig om zoveel mogelijk technische kennis op te doen en een allround serviceadviseur te worden. En wie weet welke stappen ik daarna nog wil en kan zetten.’ Of zoals Suzanna de ambities van beide dames zo passend samenvat. ‘We zijn hier nog lang niet weg.’

Iedereen telt bij Wensink
Bij Wensink zijn alle medewerkers even belangrijk. Zo ook hun eigen persoonlijke verhalen. Verhalen die wij graag delen. Daarom laten wij verschillende medewerkers aan het woord om hun verhaal te vertellen.
Collega worden van Barbara en Suzanna?
Denk jij ook graag te willen gaan werken bij Wensink? En wil jij net als Barbara en Suzanna werken bij Wensink? Er staan altijd vacatures klaar om ingevuld te worden