wij-zijn-wensink-grietje-servicemanager-hero-mobiel

’‘Ik vind het super dat we als team onze eigen toko mogen runnen’

Grietje Hartog is sinds kort servicemanager bij Wensink Kia & Citroën Heerenveen

Grietje Hartog,
sinds kort servicemanager bij Wensink Kia & Citroën Heerenveen

’Grietje Hartog werkt al 27 jaar in de automotive wanneer ze begin 2021 als serviceadviseur aan de slag gaat bij Wensink Occasions Sneek. Op basis van haar ervaring, leergierigheid, inzet en enthousiasme promoveert ze 15 maanden later, na een kort uitstapje bij Wensink Meppel Citroën & Mercedes-Benz, tot servicemanager bij Wensink Kia & Citroën Heerenveen. De verhuizing naar alweer een nieuwe locatie en een nieuw team is voor Grietje geen probleem. ‘Eerlijk gezegd telt voor mij maar 1 ding: ik moet me prettig voelen op mijn werkplek. En dat is bij Wensink zeker het geval.’

‘Eigenlijk wilde ik bij de luchtmacht gaan werken, maar op basis van mijn ogen kwam ik niet door de medische test. Daarom ben ik me na mijn schooltijd op andere banen gaan oriënteren.’ Aan het woord is Grietje Hartog (46 jaar), geboren in Leeuwarden en inmiddels woonachtig in Wolvega. Persoonlijk vindt ze het niet vreemd dat ze op 18-jarige leeftijd aan de slag gaat in de automotive. ‘De passie voor alles wat rolt zit gewoon in me. Als kind had ik al oude kentekenplaten voor mijn slaapkamerraam staan en speelde met auto’s. Die liefde is waarschijnlijk doorgegeven door mijn vader. Hij was chef werkplaats bij een kraan- en transportbedrijf en op zaterdagen ging ik altijd met hem mee naar de zaak. ‘Geweldig vond ik dat. Alleen al de geur van een werkplaats roept goede herinneringen op. Olie kruipt waar het niet gaan kan.’

Spannende overstap naar Wensink

Bij haar eerste baan werkt Grietje als bezorger van automaterialen. ‘Ik had net mijn rijbewijs gehaald en kon lekker rondrijden en rondkijken bij andere autobedrijven. Dat was natuurlijk super.’ Vervolgens gaat Grietje onder andere aan de slag als assistent bij een tankstation, als planner bij koeriers- en autoverhuurbedrijven en als servicemanager bij een autobedrijf in Burgum. Eind 2020 komt ze per toeval in contact met een recruiter die haar wijst op een baan als serviceadviseur bij Wensink Kia & Citroën in Sneek. ‘Eerlijk gezegd vond ik dat wel een beetje spannend, want ik moest de overstap maken van de universele autowereld naar de wereld van de officiële dealers. Gelukkig verliep het sollicitatiegesprek heel voorspoedig en daarom ben ik vol enthousiasme in Sneek aan de slag gegaan.’

‘Zo’n snelle promotie zag ik natuurlijk wel zitten en daarom heb ik deze kans met beide handen aangegrepen.’

Binnen anderhalf jaar promotie

Dat enthousiasme is typerend voor Grietje, net als haar zelfredzaamheid, energieke houding, eigenwijsheid, perfectionisme en de wil om hard te werken. En dan het liefst in teamverband. ‘Ik ben een echte teamspeler. Ik weet dat je elkaar nodig hebt om goede prestaties te behalen. Dat ik een vrouw ben in een mannenwereld interesseert me niet. Sterker nog, ik vind die “rechttoe rechtaan-mentaliteit” juist fijn. Het leuke aan mijn baan als servicemanager is de afwisseling in mijn werkzaamheden. Ik ontvang klanten, adviseer hen over het onderhoud, geef prijzen af en stel de factuur op als de werkzaamheden zijn uitgevoerd en de klant zijn auto weer komt ophalen. Ook zorg ik ervoor dat iedereen met plezier aan het werk is en dat alles in goede banen wordt geleid. Die afwisseling houdt me scherp.’ Een klein jaar na haar start bij Wensink gaat Grietje bij Wensink Meppel Citroën & Mercedes-Benz aan de slag. Drie maanden later krijgt ze de vraag of ze servicemanager wil worden bij Wensink Kia & Citroën Heerenveen. ‘Zo’n snelle promotie zag ik natuurlijk wel zitten en daarom heb ik deze kans met beide handen aangegrepen.’

wij-zijn-wensink-grietje-servicemanager-media-1

Eigen toko runnen

Weer drie maanden verder zit Grietje helemaal op haar plek in Heerenveen. Ze is blij met haar nieuwe functie, het team waarmee ze samenwerkt én de vrijheid die ze van haar directeur aftersales Maarten van Houten en divisiedirecteur Evert van der Wal krijgt. ‘Ik heb nooit het idee dat iemand van hogerhand in mijn nek zit te hijgen, absoluut niet. Als team mogen we onze eigen toko runnen en samen zorgen we ervoor dat onze klanten tevreden zijn en dat onze vestiging goed blijft draaien. Hierbij helpt het natuurlijk dat de organisatie binnen Wensink staat als een huis. Eerlijk gezegd heb ik nog niet de ambitie om nog een stap hoger te zetten. Als het aan mij ligt, blijf ik hier nog heel lang met veel plezier als servicemanager werken.’

Iedereen telt bij Wensink

Bij Wensink zijn alle medewerkers even belangrijk. Zo ook hun eigen persoonlijke verhalen. Verhalen die wij graag delen. Daarom laten wij verschillende medewerkers aan het woord om hun verhaal te vertellen.  

Collega worden van Grietje?

Denk jij ook graag te willen gaan werken bij Wensink? En wil jij net als Grietje werken bij Wensink, bekijk dan ons vacature aanbod voor Wensink.