wensink-occasions-laadoplossingen-hero-mobiel

Veelgestelde vragen

Antwoord op al uw vragen

Antwoord op uw vragen over laadoplossingen bij Wensink


Voor veel mensen zijn laadoplossingen nieuw. Dat begrijpen we bij Wensink maar al te goed. Daarom hebben we een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Wel zo overzichtelijk, aangenaam! Mochten er vragen zijn waarop u geen antwoord hebt kunnen vinden dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

 

Wensink Laadpaal

Waarom heb ik een eigen laadpaal aan huis of bij de zaak nodig?

Er zijn een aantal voordelen, zoals:

  • Goedkoper laden
  • Standaard stekker is niet toereikend
  • Sneller laden
  • Praktisch, altijd opgeladen vertrekken
Hoe vraag ik een laadpaal aan bij Wensink?

Vraag gemakkelijk en snel online een offerte aan. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hoe zit het met onderhoud aan de laadpaal?

Uw laadpaal heeft niet met een vaste interval onderhoud nodig. Wel is het van belang om de laadpaal netjes en schoon te houden.

Wat is het voordeel van een laadoplossing bij Wensink?

Uiteraard kunt u rekenen op de beste service. We zijn graag uw partner in mobiliteit, dankzij vele jaren automotive-ervaring zijn we daar ook uitstekend toe in staat.

Krijg ik subsidie voor het plaatsen van een laadpaal?

Op dit moment zijn er geen landelijke subsidies voor de particuliere aanschaf van een laadpaal.

Ik heb geen (bedrijfs)auto van Wensink, zijn de laadoplossingen van Wensink ook voor mij inzetbaar?

Zeker, onze laadoplossingen leveren we aan alle particuliere of zakelijke afnemers. Ongeacht of u een auto van Wensink rijdt.

Hoe gaat het werken met een laadpaal als ik in een tussenwoning woon met een stoep voor de deur?

Dat verschilt per gemeente. Bij de ene gemeente is het verboden, bij de andere is het toegestaan, maar dan wel vaak onder bepaalde voorwaarden. Dan is bijvoorbeeld een kabelgoot verplicht. Verder bestaat er natuurlijk het risico van aansprakelijkheid als een voorbijganger struikelt over zo’n kabel. Dat kan verstrekkende gevolgen hebben.

Mijn vraag staat er niet bij, hoe kan ik in contact komen met jullie?

We staan voor u klaar, neem gerust contact met ons op. Op deze pagina vindt u onze contactgegevens.

Wensink laadpas

Wat is een laadpas?

Als u een elektrische auto rijdt, wilt u overal en op elk moment elektrisch kunnen laden. Met een Wensink laadpas kan u laden bij alle publieke en openbare laadpunten. Kortom, om overal zorgeloos onderweg te zijn heeft u een laadpas nodig. Ook dat is mogelijk binnen de laadoplossingen van Wensink.

Waar kan ik laden in het buitenland met een Wensink Laadpas?

Uw Wensink laadpas is geldig in het buitenland. U kunt sowieso terecht bij alle laadpaalbeheerders die zijn aangesloten bij eViolin.

Echter, sommige laadpalen zijn helemaal niet aangesloten bij een roaming partner. Dan staat er vaak bij dat je die via een telefoonnummer of SMS kan activeren, maar dat werkt soms weer alleen vanuit een lokale simkaart in dat betreffende land.

Bij DC Snelladers is het anders: Allego laders kunt u gewoon gebruiken, voor veel andere DC snelladers moet u vaak ter plekke toegang vragen of een hele specifieke pas voor nodig.

Kortom: Het beste advies is dat u van tevoren uw bezoek aan het buitenland goed voorbereid door onderzoek te doen op verschillende websites zoals www.oplaadpalen.nl of www.oplaadpunten.nl 

Lees meer over de tarieven die we hanteren in Nederland en Europa.

Heb ik een pincode nodig voor een laadpas?

Nee, de Wensink laadpassen werken zonder pincode.

Kan ik ook alleen een laadpas aanschaffen?

Ja, het is ook mogelijk om enkel een Wensink laadpas aan te schaffen

Hoe kan ik mijn laadpas activeren?

U kan bij onze partner Joulz via dit formulier uw laadpas activeren.

Mijn laadpas is kwijt of gestolen, wat moet ik doen?

Dat is vervelend. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met ons  zodat wij uw laadpas kunnen blokkeren. Een nieuwe laadpas kost €2,99 per maand en voor de verloren laadpas brengen wij €10,- excl. btw in rekening.