wensink-automotive-neemt-belang-in-platform-biddo-hero-mobiel

Wensink Automotive neemt belang in platform Biddo

Wensink Automotive neemt belang in platform Biddo

Wensink Automotive heeft een belang genomen in het in- en verkoopplatform Biddo. Het jonge Zwolse bedrijf is expert op het gebied van online taxatie en veilen van auto’s voor de business-to-business markt. Het platform verkoopt zowel nationaal als internationaal grote volumes occasions. Willem Beukenkamp; “wij kunnen door de deelname van Wensink de groeistrategie als in- en verkoopplatform versneld verwezenlijken.”

De strategische samenwerking met Biddo geeft Wensink de mogelijkheid om uit te bereiden met haar multimerk occasion activiteiten onder haar eigen label. Daarnaast sluit dit aan bij het online in- en verkopen en centraal reconditoneren van occasions. Afgelopen jaar heeft Wensink haar nieuwe reconditioneringsfabriek in gebruik genomen in Groningen met een capaciteit van circa 15.000 auto’s per jaar. De dagelijkse leiding van Biddo zal onder de verantwoordelijkheid vallen van Raymond Kieft (voormalig Auto1).

Jorus Vos, CEO Wensink Automotive: ‘Wij kijken continu naar mogelijkheden in de markt die passen in onze visie. Met het belang in Biddo voegen we daarnaast nieuwe expertise en waarde toe. Wij zijn bezig om onze organisatie te transformeren naar een mobiliteitsprovider. Met de kennis van Biddo maken we hier een stap in.’

Biddo

Biddo is partner op het gebied van taxaties van inruilauto’s en is dealmaker voor de autodealers in Nederland. Met vele dealerholdings als klant, wordt een zeer groot deel van de markt bedient. Via het platform worden auto's getaxeerd en middels veilingen verhandeld. Door in te zetten op technologische voordelen mikt Biddo op gebruiksgemak, toegankelijkheid en transparantie om klanten de beste prijs in de markt te bieden.

wensink-automotive-neemt-belang-in-platform-biddo-leadimage

Wensink Automotive

Wensink Automotive zorgt er al ruim 35 jaar voor dat haar klanten zorgeloos onderweg zijn. Dit doet Wensink met ruim 1.300 medewerkers vanuit ongeveer 40 vestigingen in Noord- en Oost-Nederland. Wensink is bekend van de Mercedes-Benz, Kia en Ford vestigingen maar groeit sterk met haar eigen Wensink label waaronder multimerk occasions worden verkocht en onderhouden. Een andere belangrijke pijler zijn de bedrijfswagens en trucks.

Wensink biedt naast verkoop en service een breed scala diensten aan. Denk hierbij aan bedrijfswageninrichting, laadpaal oplossingen, financiering en/of verzekeringen. Daarnaast heeft Wensink een eigen leaselabel, meerdere schadeherstelbedrijven en een truck- en trailerbedrijf.