inbouw-merken-whelen-hero-mobiel

Whelen bij Wensink Inbouw

Voor uw zichtbaarheid

Goede zichtbaarheid is essentieel

Dit geldt niet alleen in het donker, ook bij werk aan drukke wegen zijn signaleringslichten onmisbaar voor de veiligheid van u en uw collega’s. Bij aanschaf zullen de meeste signaleringslichten aan de wet voldoen, maar na verloop van jaren neemt de lichtintensiteit van veel signaleringslichten af door vuil en verwering van de lenskappen. Zo zet u – zonder dat u dat door heeft – de veiligheid van u en uw collega’s op het spel. 

Whelen garandeert jarenlange lichtintensiteit

De signaleringslichten van Whelen zijn speciaal ontwikkeld om blijvende lichtintensiteit te garanderen. Na tien jaar van intensief gebruik moeten de lampen nog steeds voldoen en mag de lichtintensiteit maximaal 5 tot 10% zijn afgenomen ondanks slijtage, weersinvloeden en vuil. Zeer hoogwaardige leds en kunststoffen dragen hieraan bij. 

inbouw-merken-whelen-slider-9
inbouw-merken-whelen-slider-3

Waarom Whelen:

  • Al onze producten zijn ECE R65 goedgekeurd.
  • Wij geven altijd deskundig advies op maat voor jouw voertuig en werksituatie.
  • Zuinig zijn met ledverlichting (branden op 75% van hun kunnen).
  • Hardcoating tegen verkleuring, bros worden en het aanhechten van vuil.
  • Geen mechanisch bewegende onderdelen.
  • Membranen voor goede vochtafvoer
  • Een aluminium frame voor goede warmteafvoer
  • Reflectoren die niet dof worden. 

ECE R65 - Regeling optische en geluidssignalen 2009’

De wet ‘Regeling optische en geluidssignalen 2009’ vertelt waar signalering aan moet voldoen: er moeten ECE R65 goedgekeurde producten worden gebruikt en deze producten moeten 360 graden rondom zichtbaar zijn. Sommige branches hebben daarnaast een eigen richtlijn. De overheid stuurt in haar regelgeving tevens aan op een rustig wegbeeld bij ongevallen of gevaarlijke situaties en daarom is niet zomaar alles toegestaan als het om voertuigsignalering gaat. Handhaving van deze wetten en regels blijft in Nederland meestal uit. Echter, in het geval vaneen ongeluk zal er bij de aansprakelijkheid wel degelijk worden gekeken naar het deugdelijk functioneren en de wetmatigheid van alle voertuigsignalering.  

Wetten en regels zijn ontzettend belangrijk, maar enkel voldoen aan die regels is niet voldoende, omdat er zoveel verschillende werk- en verkeerssituaties zijn met ieder zijn eigen gevaren. Heeft je voertuig bijvoorbeeld een op- of aanbouw waardoor de signalering in sommige posities niet meer zichtbaar is? Moet het verkeer vóór je gewaarschuwd worden, achter je, of beide?