Officieel goedgekeurde taxi ombouw voor Vito, eVito, V-Klasse en EQV
Taxi ombouw Mercedes-Benz bij Wensink Inbouw Emmeloord
Veel taxiondernemers lopen bij de RDW-keuring tegen afkeuringen aan omdat hun voertuig niet voldoet aan de officiële taxi-eisen van Mercedes-Benz. Dat zorgt vaak voor vertraging, extra kosten en frustratie. Wensink Inbouw Emmeloord voorkomt dat. Wij verzorgen de volledige ombouw én alle documentatie, zodat uw taxi direct wordt goedgekeurd.
Wij behoren tot één van de weinigen in Nederland die officiële taxiombouwen uitvoeren voor Mercedes-Benz bedrijfswagens. Onze specialisten voeren GWC-goedgekeurde aanpassingen uit voor de Vito, eVito, V-Klasse en EQV. Zo voldoet uw voertuig gegarandeerd aan alle RDW- en GWC-eisen.
Na de ombouw ontvangt u de officiële conformiteitsverklaring van Mercedes-Benz. Daarmee kunt u uw voertuig direct laten registreren als taxi en zonder zorgen de weg op.
Belangrijk om te weten
Een taxigoedkeuring is alleen verplicht bij voertuigen die worden gebruikt voor betaald personenvervoer. Gebruikt u uw Mercedes-Benz voor privé- of zakelijk vervoer zonder betaling? Dan is een taxigoedkeuring niet nodig.
Onze oplossingen voor uw taxiombouw
Bij Wensink Inbouw verzorgen wij complete en officieel goedgekeurde taxi-aanpassingen voor uw Mercedes-Benz, waaronder:
- GWC-goedgekeurde stoel- en bankopstellingen (2-2-3 indeling)
- Montage van stoeladapters en bankaanpassingen
- Mechanische of elektrische extra ontgrendeling schuifdeur
- Noodhamer met signalering
- Handgrepen & instapvoorzieningen
- Taxi-elektra & accessoires op verzoek
Alle onderdelen en werkzaamheden voldoen aan de officiële homologatie-eisen van Mercedes-Benz en worden uitgevoerd door onze gecertificeerde specialisten in Emmeloord.
Waarom kiezen voor taxi ombouw bij Wensink Inbouw?
Het ombouwen van uw Mercedes-Benz tot taxi vraagt om precisie, vakkennis en officiële goedkeuring. Bij Wensink Inbouw bent u verzekerd van kwaliteit tot in elk detail:
- Officieel erkend door Mercedes-Benz voor taxiombouw
- Volledige afhandeling van documentatie en goedkeuringen
- Uitvoering in eigen werkplaats, snel en betrouwbaar
- Persoonlijk contact met onze specialisten
- Conformiteitsverklaring en taxigoedkeuring inbegrepen (afhankelijk van de uitvoering)
Let op: Bij voertuigen met een linker schuifdeur (T19) vervalt de verplichting om een noodhamer te plaatsen. Elektrische schuifdeuren (T55 of T56) hebben geen invloed op de aanpassing. Bij een tweezits-bijrijdersbank (S23) zijn de middenconsoles FF1 en FF2 niet mogelijk.
Kosten van een taxiombouw
De kosten van een taxiombouw hangen af van het type voertuig en de gewenste aanpassingen. Wij maken altijd een offerte op maat, afgestemd op uw specifieke voertuigconfiguratie en gebruiksdoel. Ter indicatie vindt u hieronder enkele veelvoorkomende aanpassingen met bijbehorende richtprijzen:
- Extra ontgrendeling schuifdeur: vanaf € 475 excl. btw
- Bankadapterset eerste zitrij: vanaf € 885 excl. btw
- Noodhamer met signalering: vanaf € 450 excl. btw
- GWC-aanvraag: vanaf € 180 excl. btw
Wilt u weten wat de ombouw voor uw voertuig kost? Neem contact op met onze specialisten voor een persoonlijke prijsopgave.
Wensink Inbouw regelt de goedkeuring
Een taxiombouw moet voldoen aan duidelijke eisen voor veiligheid en constructie. Bij Wensink nemen wij niet alleen de technische aanpassing uit handen, maar ook het papierwerk richting RDW.
Voor de aanvraag van de GWC-goedkeuring (voorheen conformiteitsverklaring) hebben wij drie documenten nodig:
- het KVK-uittreksel
- de KIWA-keuring
- het tenaamstellingsverslag
Wij verzamelen deze gegevens, controleren alles en sturen de complete aanvraag naar de RDW voor de goedkeuring. Na goedkeuring ontvangt u van ons een bevestiging waarmee u direct blauwe taxikentekenplaten kunt aanvragen.
Contactformulier taxi ombouw
Veelgestelde vragen
De kosten hangen af van het model en de gewenste aanpassingen. Kleine aanpassingen, zoals een extra ontgrendeling van de schuifdeur, starten vanaf € 475 excl. btw. Voor een complete ombouw maken wij altijd een offerte op maat, afgestemd op uw voertuig en wensen.
Ja. Na afronding van de ombouw ontvangt u een officiële Mercedes-Benz conformiteitsverklaring. Hiermee voldoet uw voertuig aan alle GWC- en RDW-eisen en kunt u direct naar de RDW-keuring voor taxi-registratie.
GWC staat voor Goedkeuring Werkplaats Conformiteit. Dit betekent dat de ombouw officieel is goedgekeurd volgens de richtlijnen van Mercedes-Benz en de RDW. Alleen een GWC-erkende aanpassing geeft recht op een conformiteitsverklaring wat essentieel is voor taxikeuring en verzekering.
Wij voeren officiële taxi ombouw uit voor de Mercedes-Benz Vito, eVito, V-Klasse en EQV. Andere modellen kunnen in overleg beoordeeld worden op geschiktheid.
Ja, Wensink Inbouw Emmeloord is officieel erkend voor Mercedes-Benz taxi ombouw. Onze werkzaamheden en onderdelen voldoen aan de homologatie-eisen van Mercedes-Benz Vans Nederland.