Veelgestelde vragen direct online kopen
Wij begrijpen dat u veel vragen heeft met betrekking tot direct online kopen van een auto. Daarom hebben wij voor u al deze vragen gebundeld. Op al deze vragen geven wij op deze webpagina zo goed mogelijk antwoord. Mochten er vragen zijn waarop u geen antwoord hebt kunnen vinden dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Belangrijkste onderwerpen die worden behandeld
- Bestellen en betalen
- Bezorging
- Ruilen & retour
- Service
- Garantie
- Overige zaken
Betalen & bestellen
U krijgt uw auto factuur, waar u per digitale betaling of overboeking het volledige bedrag kunt betalen. Het volledige bedrag moet op onze rekening staan op het moment van afleveren. Vergeet niet voorafgaand aan uw betaling bij uw bank uw betaallimiet te verhogen.
Bij Wensink kunt u betalen per factuur vooraf. We mailen de factuur direct naar u. Let op, het volledige bedrag moet betaald zijn op het moment dat we hem bij u afleveren en tenaamstellen. Vergeet ook niet uw autoverzekering tijdig aan te vragen.
Nadat u een bestelling hebt gedaan nemen we zo snel mogelijk contact met u op om alles met u door te nemen en uw aankoop definitief te maken.
Nee. De prijs die u ziet is het totaalbedrag.
We doen u vervolgens graag een persoonlijk voorstel voor het inruilen van uw auto. Daarom is tot op heden het nog niet mogelijk de auto online te bestellen in combinatie met inruil.
Bij Wensink zit alles bij de aankoopprijs inbegrepen. De prijs die u op de website ziet bij personenwagens, is de prijs die u uiteindelijk betaalt. De BTW (en BPM) zit dus altijd bij de prijs inbegrepen. Onze bedrijfswagens staan altijd exclusief BTW en eventueel BPM.
Ja, deze gelden zeker. Hieronder het volgende punt:
- Business to business geeft standaard geen recht op garantie, dit stemmen wij persoonlijk met u af
Bezorging
Wilt u iemand op zijn eigen adres verrassen met een nieuwe auto? Of werkt u fulltime en bent u nooit thuis op werkdagen? Geen probleem, u kunt uw auto ook op een ander adres laten afleveren. We bezorgen door heel Nederland.
In alle gevallen is het zaak om de betaling en tenaamstelling van tevoren te regelen. Dat bespreken we bij het doornemen van uw bestelling.
Haalt u de auto liever zelf op, bijvoorbeeld omdat u niet vaak thuis bent? Geen probleem, we kunnen hem voor u klaarzetten bij een van onze vestigingen. Dan weet u meteen waar u terechtkunt voor onderhoud, garantie en APK.
Koopt u een auto, dan leveren we die binnen 5 werkdagen na bestelling bij u thuis af. We zetten de auto dan meteen op uw naam.
Zodra u achter het stuur gaat zitten, moet de auto verzekerd zijn. U ontvangt ruim van tevoren alle benodigde informatie om dat met uw verzekeringsmaatschappij te regelen.
In principe zijn we gebonden aan kantooruren. Werkt u fulltime buitenshuis, dan kunnen we uw auto ook op uw werk afleveren.
Een auto via een webshop kopen is natuurlijk best spannend. Daarom kunt u een uitgebreide proefrit maken op het moment van aflevering. Is het niet helemaal wat u ervan had verwacht? Dan nemen we de auto gewoon weer mee terug.
Nee. De prijs die op de website bij de auto staat, is de prijs die je uiteindelijk betaalt voor alles. Daar hoort dus ook de bezorging bij.
Heel simpel. Bij Wensink leveren we de auto bij u af op een moment dat u goed uitkomt. We bellen u binnen 24 uur na u bestelling (behalve in het weekend) om een tijd en een locatie in te plannen. In de meeste gevallen is dat bij u thuis, maar het kan ook ergens anders. We bezorgen door heel Nederland.
Ruilen & retour
Bij Wensink kunt u 14 dagen proefrijden zodat u de auto echt goed kan leren kennen. Bent u niet blij met je aankoop? Dan halen we hem gewoon weer op en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug.
In principe heeft u 500 kilometer (bij een occasions) en 100 kilometer (bij een nieuwe auto) om de auto uitgebreid uit te testen. Heeft u in de eerste 14 dagen meer gereden en wilt u de auto daarna toch nog inleveren, dan brengen we kosten in rekening. In dat geval laten we een onafhankelijke partij de waardevermindering bepalen.
Bij Wensink hanteren we een bedenktermijn van 14 dagen: bevalt de auto niet dan halen wij hem gewoon weer bij u op.
Besluit u om uw auto binnen de bedenktermijn van 14 dagen (of 500 kilometer bij occasions of 100 kilometer bij een nieuwe auto) weer in te leveren? Dan krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug. Het geld staat maximaal 14 dagen na ontvangst van het retourformulier weer op uw rekening.
In de eerste 14 dagen geldt: bent u niet blij met uw auto, dan halen wij hem bij u op en krijgt u het volledige aankoopbedrag teruggestort.
U kunt 14 dagen proefrijden, met een maximum van 500 kilometer bij occasions of 100 kilometer bij een nieuwe auto, zodat u de auto echt goed kan leren kennen. Bent u niet blij met uw aankoop? Dan halen we hem gewoon weer op en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug, zodat u een andere auto uit kunt zoeken.
Service
U krijgt bij uw aankoop enkele zekerheden vanuit Wensink, zodat u zorgeloos onderweg kunt zijn. Zo leveren wij alle online gekochte auto’s met:
Personenauto
Koopt u online een auto, dan profiteert u van vele voordelen:
- 14 dagen tevredenheidsgarantie
- Gratis thuisbezorgd, met 5 werkdagen
- De auto is op 31 punten gecontroleerd voor aflevering
- U krijgt 12 maanden BOVAG-garantie bij een personenauto
- U krijgt 1 jaar lang gratis het Wensink Pitstop abonnement, waar u geniet van:
- Jaarlijkse aircocheck en reiniging
- Jaarlijkse zomer- en wintercheck, inclusief vloeistoffen bijvullen en bandenspanning controle
- Vervangen van buitenverlichting (defecte gloeilampen, Xenon en LED is niet inbegrepen)
- 1 jaar gratis pechhulp in heel Europa
- 12 keer per jaar gratis uw auto wassen bij Wensink (één keer per maand)
- 5 jaar lang gratis APK bij Wensink
Bedrijfsauto
Koopt u online een bedrijfsauto, dan profiteert u van vele voordelen:
- 14 dagen tevredenheidsgarantie
- Gratis thuisbezorgd, met 5 werkdagen
- De auto is op 31 punten gecontroleerd voor aflevering
- U krijgt 1 jaar lang gratis het Wensink Pitstop abonnement, waar u geniet van:
- Jaarlijkse aircocheck en reiniging
- Jaarlijkse zomer- en wintercheck, inclusief vloeistoffen bijvullen en bandenspanning controle
- Vervangen van buitenverlichting (defecte gloeilampen, Xenon en LED is niet inbegrepen)
- 1 jaar gratis pechhulp in heel Nederland
- 12 keer per jaar gratis uw auto wassen bij Wensink (één keer per maand)
- 5 jaar lang gratis APK bij Wensink
Optioneel; 3 maanden garantie op motor, versnellingsbak en differentieel €995,- excl. BTW
Ongeacht welk merk u bij Wensink koopt, u kunt bij al onze vestigingen terecht.
Nee, de services uit bovengenoemde vraag komen te vervallen bij doorverkoop van de auto.
Ja, dat is zeker mogelijk. Via Wensink Lease & Services hebben wij altijd een verzekering op maat. U leest op onze website meer over onze verzekeringen. Wanneer u de offerte aanvraag instuurt, neemt iemand telefonisch contact met u op, om uw wensen te bespreken.
Neem wel enkele dagen voor aflevering contact op met ons, zodat wij tijdig uw autoverzekering rond kunnen maken.
Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie en de gratis BOVAG-garantie doen niets af aan de wettelijke garantie.
Overige zaken
Deze kunt u hier vinden.
U kunt het herroepingsformulier hier downloaden.
Indien u een klacht heeft over onze producten of dienstverlening, dan kunt u deze indienen via www.wensink.nl/contact. U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Mocht u het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit?Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform(https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij,indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ter bemiddeling kunnenvoorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.