wensink-aanbod-direct-online-bestellen-hero-mobiel

Veelgestelde vragen

Direct online kopen

Veelgestelde vragen direct online kopen

Wij begrijpen dat u veel vragen heeft met betrekking tot direct online kopen van een auto. Daarom hebben wij voor u al deze vragen gebundeld. Op al deze vragen geven wij op deze webpagina zo goed mogelijk antwoord. Mochten er vragen zijn waarop u geen antwoord hebt kunnen vinden dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Belangrijkste onderwerpen die worden behandeld
  1. Bestellen en betalen
  2. Bezorging
  3. Ruilen & retour
  4. Service
  5. Garantie
  6. Overige zaken

Betalen & bestellen

Hoe en wanneer betaal ik?

U krijgt uw auto factuur, waar u per digitale betaling of overboeking het volledige bedrag kunt betalen. Het volledige bedrag moet op onze rekening staan op het moment van afleveren. Vergeet niet voorafgaand aan uw betaling bij uw bank uw betaallimiet te verhogen.

Hoe kan ik de auto betalen?

Bij Wensink kunt u betalen per factuur vooraf. We mailen de factuur direct naar u. Let op, het volledige bedrag moet betaald zijn op het moment dat we hem bij u afleveren en tenaamstellen. Vergeet ook niet uw autoverzekering tijdig aan te vragen.

Wat gebeurt er na mijn bestelling?

Nadat u een bestelling hebt gedaan nemen we zo snel mogelijk contact met u op om alles met u door te nemen en uw aankoop definitief te maken.

Komen er nog kosten bij de getoonde prijs? 

Nee. De prijs die u ziet is het totaalbedrag.

Kan ik mijn huidige auto inruilen?

We doen u vervolgens graag een persoonlijk voorstel voor het inruilen van uw auto. Daarom is tot op heden het nog niet mogelijk de auto online te bestellen in combinatie met inruil.

Zit de BTW inbegrepen? 

Bij Wensink zit alles bij de aankoopprijs inbegrepen. De prijs die u op de website ziet bij personenwagens, is de prijs die u uiteindelijk betaalt. De BTW (en BPM) zit dus altijd bij de prijs inbegrepen. Onze bedrijfswagens staan altijd exclusief BTW en eventueel BPM.

Gelden er nog speciale voorwaarden bij de online koop van een bedrijfswagen?

Ja, deze gelden zeker. Hieronder het volgende punt:

  • Business to business geeft standaard geen recht op garantie, dit stemmen wij persoonlijk met u af

Bezorging

Kan ik de auto op een ander adres laten bezorgen?

Wilt u iemand op zijn eigen adres verrassen met een nieuwe auto? Of werkt u fulltime en bent u nooit thuis op werkdagen? Geen probleem, u kunt uw auto ook op een ander adres laten afleveren. We bezorgen door heel Nederland.

In alle gevallen is het zaak om de betaling en tenaamstelling van tevoren te regelen. Dat bespreken we bij het doornemen van uw bestelling.

Kan ik de auto zelf ophalen? 

Haalt u de auto liever zelf op, bijvoorbeeld omdat u niet vaak thuis bent? Geen probleem, we kunnen hem voor u klaarzetten bij een van onze vestigingen. Dan weet u meteen waar u terechtkunt voor onderhoud, garantie en APK.

Hoelang moet ik op mijn auto wachten?

Koopt u een auto, dan leveren we die binnen 5 werkdagen na bestelling bij u thuis af. We zetten de auto dan meteen op uw naam.

Wanneer moet ik mijn auto verzekeren?

Zodra u achter het stuur gaat zitten, moet de auto verzekerd zijn. U ontvangt ruim van tevoren alle benodigde informatie om dat met uw verzekeringsmaatschappij te regelen.

Bezorgen jullie ’s avonds en in het weekend?

In principe zijn we gebonden aan kantooruren. Werkt u fulltime buitenshuis, dan kunnen we uw auto ook op uw werk afleveren.

Kan ik een proefrit maken?

Een auto via een webshop kopen is natuurlijk best spannend. Daarom kunt u een uitgebreide proefrit maken op het moment van aflevering. Is het niet helemaal wat u ervan had verwacht? Dan nemen we de auto gewoon weer mee terug.

Moet ik betalen voor de bezorging?

Nee. De prijs die op de website bij de auto staat, is de prijs die je uiteindelijk betaalt voor alles. Daar hoort dus ook de bezorging bij.

Wat houdt thuisbezorging precies in?

Heel simpel. Bij Wensink leveren we de auto bij u af op een moment dat u goed uitkomt. We bellen u binnen 24 uur na u bestelling (behalve in het weekend) om een tijd en een locatie in te plannen. In de meeste gevallen is dat bij u thuis, maar het kan ook ergens anders. We bezorgen door heel Nederland.

Ruilen & retour

Kan ik de auto na 14 dagen nog retour sturen?

Bij Wensink kunt u 14 dagen proefrijden zodat u de auto echt goed kan leren kennen. Bent u niet blij met je aankoop? Dan halen we hem gewoon weer op en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug.

In principe heeft u 500 kilometer (bij een occasions) en 100 kilometer (bij een nieuwe auto) om de auto uitgebreid uit te testen. Heeft u in de eerste 14 dagen meer gereden en wilt u de auto daarna toch nog inleveren, dan brengen we kosten in rekening. In dat geval laten we een onafhankelijke partij de waardevermindering bepalen.

Hoe lever ik mijn auto weer in?

Bij Wensink hanteren we een bedenktermijn van 14 dagen: bevalt de auto niet dan halen wij hem gewoon weer bij u op. 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Besluit u om uw auto binnen de bedenktermijn van 14 dagen (of 500 kilometer bij occasions of 100 kilometer bij een nieuwe auto) weer in te leveren? Dan krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug. Het geld staat maximaal 14 dagen na ontvangst van het retourformulier weer op uw rekening.


 

Kan ik de auto terugbrengen naar één van jullie vestigingen?

In de eerste 14 dagen geldt: bent u niet blij met uw auto, dan halen wij hem bij u op en krijgt u het volledige aankoopbedrag teruggestort.

Kan ik mijn auto ruilen voor een andere?

U kunt 14 dagen proefrijden, met een maximum van 500 kilometer bij occasions of 100 kilometer bij een nieuwe auto, zodat u de auto echt goed kan leren kennen. Bent u niet blij met uw aankoop? Dan halen we hem gewoon weer op en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug, zodat u een andere auto uit kunt zoeken.

Service

Als ik een auto online koop, wat houden dan de extra services is?

U krijgt bij uw aankoop enkele zekerheden vanuit Wensink, zodat u zorgeloos onderweg kunt zijn. Zo leveren wij alle online gekochte auto’s met:

Personenauto

Koopt u online een auto, dan profiteert u van vele voordelen:

  • 14 dagen tevredenheidsgarantie
  • Gratis thuisbezorgd, met 5 werkdagen
  • De auto is op 31 punten gecontroleerd voor aflevering
  • U krijgt 6 maanden gratis BOVAG-garantie bij een personenauto
  • U krijgt 1 jaar lang gratis het Wensink Pitstop abonnement, waar u geniet van:
    • Jaarlijkse aircocheck en reiniging
    • Jaarlijkse zomer- en wintercheck, inclusief vloeistoffen bijvullen en bandenspanning controle
    • Vervangen van buitenverlichting (defecte gloeilampen, Xenon en LED is niet inbegrepen)
  • 1 jaar gratis pechhulp in heel Europa
  • 12 keer per jaar gratis uw auto wassen bij Wensink (één keer per maand)
  • 5 jaar lang gratis APK bij Wensink
Bedrijfsauto

Koopt u online een bedrijfsauto, dan profiteert u van vele voordelen:

  • 14 dagen tevredenheidsgarantie
  • Gratis thuisbezorgd, met 5 werkdagen
  • De auto is op 31 punten gecontroleerd voor aflevering
  • U krijgt 1 jaar lang gratis het Wensink Pitstop abonnement, waar u geniet van:
    • Jaarlijkse aircocheck en reiniging
    • Jaarlijkse zomer- en wintercheck, inclusief vloeistoffen bijvullen en bandenspanning controle
    • Vervangen van buitenverlichting (defecte gloeilampen, Xenon en LED is niet inbegrepen)
  • 1 jaar gratis pechhulp in heel Nederland
  • 12 keer per jaar gratis uw auto wassen bij Wensink (één keer per maand)
  • 5 jaar lang gratis APK bij Wensink 
    Optioneel; 3 maanden garantie op motor, versnellingsbak en differentieel €995,- excl. BTW
Waar kan ik de extra services laten uitvoeren?

Ongeacht welk merk u bij Wensink koopt, u kunt bij al onze vestigingen terecht.

Als ik mijn auto doorverkoop, blijven de extra services dan gelden?

Nee, de services uit bovengenoemde vraag komen te vervallen bij doorverkoop van de auto.

Als ik mijn auto wil verzekeren, kan dat ook bij Wensink?

Ja, dat is zeker mogelijk. Via Wensink Lease & Services hebben wij altijd een verzekering op maat. U leest op onze website meer over onze verzekeringen. Wanneer u de offerte aanvraag instuurt, neemt iemand telefonisch contact met u op, om uw wensen te bespreken.

Neem wel enkele dagen voor aflevering contact op met ons, zodat wij tijdig uw autoverzekering rond kunnen maken.  

Garantie

Hoe zit het met de wettelijke garantie als ik een auto online bestel?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product dat gene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie en de gratis BOVAG-garantie doen niets af aan de wettelijke garantie.

Overige zaken

Waar vind ik het herroepingsformulier?

U kunt het herroepingsformulier hier downloaden.

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?

Indien u een klacht heeft over onze producten of dienstverlening, dan kunt u deze indienen via www.wensink.nl/contact. U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Mocht u het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit?Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform(https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij,indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ter bemiddeling kunnenvoorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.